fbpx

Analiza emocji w FinTech – raport o polskich spółkach giełdowych

Czy nastroje inwestorskie można mierzyć? Tak! Obecnie robi się to na podstawie sondaży (np. AAII Bull and Bear), zestawu skomplikowanych miar (CNN Fear and Greed index) lub analizy trendów zakupowych (Indeks Nastrojów Inwestorów). To ostatnie oznacza przewidywanie działań kupujących akcje na podstawie… tych działań, a nie zewnętrznego wskaźnika. A co, gdyby połączyć monitoring mediów i emocji?

Monitoring emocji dla przewidywania cen akcji

Narzędzia Sentimenti pozwalają na automatyczną analizę sentymentu i emocji w tekstach. Sprawdzamy, jaki jest sentyment i udział każdej z 8 emocji podstawowych Plutchika w tym, co internauci piszą w danym okresie na temat konkretnej spółki giełdowej i jej produktów. Dzięki temu widzimy, czy darzą ją sympatią, okazują złość lub wstręt, mówią o zaufaniu do marki. Mierzymy, jak emocje zmieniają się z dnia na dzień, tygodnia na tydzień, jednego okresu rozliczeniowego na drugi.

Potem zestawiamy wyniki analizy emocji z twardymi wskaźnikami: indeksem WIG-Banki, cenami akcji spółki. Aż w 87,1% przypadków zmiany natężenia emocji w tekstach na temat spółki pozwalają przewidzieć zmiany kursu.

Raport SentiStock – emocje na giełdzie

Monitoring emocji jako wskaźnik wspomagający analizę trendów to cenne narzędzie inwestorskie. To nastroje giełdowe sprowadzone do postaci liczbowej bez potrzeby zadawania komukolwiek skomplikowanych pytań – wystarczy monitorowanie mediów społecznościowych i prasy.

Oferujemy wam kompletny raport pokazujący, jak często udało nam się przewidzieć zmiany kursu akcji jedynie na podstawie analizy sentymentu i emocji. Przeczytajcie i sprawdźcie, w ilu przypadkach się udało – wspomnimy tu tylko o tak różnych spółkach jak KGHM Polska Miedź, Gino Rossi, Enea czy Wawel.

Analiza emocji w FinTech - raport o polskich spółkach giełdowych

Chcesz otrzymać indywidualny raport o swojej firmie? Napisz do nas: kontakt@sentimenti.pl