Monitoring marki w sieci. Emocje skuteczniejsze niż analiza wydźwięku

Monitoring marki w sieci to dziś konieczność. Na rynku istnieje wiele narzędzi do monitoringu internetu, dzięki którym możemy na bieżąco śledzić, co o firmie czy produkcie „mówią” internauci. Jeśli połączymy monitoring z zaawansowaną analizą treści dyskusji, zyskamy jeszcze więcej wartościowej wiedzy. Więcej, niż z klasycznego, zero-jedynkowego podziału na opinie negatywne i pozytywne.

Monitoring marki to konieczność

Dlaczego? Przede wszystkim w celu ochrony wizerunku i reputacji. Tylko dzięki śledzeniu sieci wiemy, co mówi się zarówno o marce, jak i jej produktach. Monitoring marki to również szansa zna znalezienie nowych klientów oraz śledzenie zapytań, a które możemy potem reagować poprzez włączanie się do dyskusji.

Dodatkowo dzięki analizie emocji i ich natężenia zyskamy o wiele więcej wiedzy, niż z samego badania wydźwięku. Ten z reguły jest podawany w prosty sposób – albo coś jest negatywne, albo pozytywne. Nie wiemy jednak, jakie jest natężenie negatywnych i pozytywnych słów. Z praktyki wiemy, że jedna negatywna opinia może być bardziej szkodliwa niż 10 innych o mniejszym natężeniu niekorzystnych emocji.

Zamiast przeglądać każdy wpis w sieci i komentować jeden po drugim, narzędzie Sentimenti do analizy emocji przetwarza i automatycznie interpretuje, z jaką treścią mamy do czynienia. Po to właśnie jest monitoring marki w internecie.

Analiza sentymentu i emocji – narzędzia Sentimenti

Narzędzia Sentimenti idealnie sprawdzają się w monitoringu internetu, stanowiąc wsparcie w badaniu wyrażonych emocji w treściach rozmów. Pozwala to wyciągać odpowiednie wnioski i dopasowywać strategię komunikacji do potrzeb odbiorcy. Dzięki Sentimenti wiadomo nie tylko, czy mówi się negatywnie o naszym produkcie, ale też jaki język zawarty jest w krytyce. Czy to jedynie lekka krytyka i narzekanie, czy wprost szkalowanie i hejt?

Z reguły mamy do czynienia z prostą analizą sentymentu. Większość narzędzi do monitoringu internetu posiada wbudowaną analizę automatyczną sentymentu. Jest ona podana zero-jedynkowo, nie znamy bowiem natężenia emocji zawartych we wzmiankach.

Uczucia pozytywne, emocje negatywne = skuteczniejsze monitorowanie marki

Analiza sentymentu to przede wszystkim ochrona reputacji marki działająca jak tarcza antykryzysowa. To pozwala na skuteczne zarządzanie kryzysem czy identyfikację potencjalnych zagrożeń. To już wstęp do szybkiego reagowania. Warto wiedzieć też, że w jednej wzmiance zawarte mogą być zarówno pozytywne, jak i negatywne emocje. Nic nie jest w tej materii jednoznaczne i właśnie po to powstały narzędzia Sentimenti.

Wiadomo, że negatywne opinie rozchodzą się po sieci szybciej, niż pozytywne. Niezadowolona z produktu czy usługi osoba potrafi poruszyć kolejne setki osób i spowodować wysyp niekorzystnych opinii. Dlatego warto zdecydować się na monitoring wzmianek w sieci wzbogacony o cenną wiedzę emocjonalną już dziś.

Rozwiązania Sentimenti analizują rozmowy tekstowe i oceniają ton, intencje i emocje stojące za każdą wiadomością. To pozwala dodatkowo na dokładną analizę kontekstów rozmów i pomaga w dalszej, dokładnej analizie informacji. To okazja, by wyjść poza prostą analizę sentymentu i przejść na zaawansowaną analizę nie tylko wydźwięku, ale też natężenie emocji i pobudzenia.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ:

« »