Wypróbuj
Sentimenti

sztuczna inteligencja, prawdziwe emocje.

Zobacz, jak narzędzia Sentimenti mierzą zawartość emocji w tekście i jakie analizy umożliwiają.

Słowa: 0 (min. 25 / max. 100)
Sentimenti

Wyniki

 

Twój tekst został przeanalizowany przez Sentimenti. To pierwszy etap analizy

 

Pierwszy wykres to wynik klasycznej analizy sentymentu: pokazuje polaryzację tekstu. Z kolei kołowy prezentuje wyniki możliwe jedynie w SentiTool, uwzględniające 8 różnych emocji. Oba są od siebie do pewnego stopnia niezależne, bo opierają się na różnych modelach emocji.

Czy to już analiza emocji?

Wyniki dostępne w wersji demonstracyjnej to jedynie wstępny, surowy pomiar emocji wyrażonych w tekście. Nie zawsze można na ich podstawie wnioskować o wydźwięku tego tekstu czy jego wpływie na odbiorcę. Przejście od pomiaru do analizy emocji wymaga przynajmniej porównania tekstu z szerszym tłem (innymi tekstami, wzmiankami…).

Nasze raporty zawsze obejmują kolejne kroki analizy emocji: porównania, analizy statystyczne, analizy korelacji z pozatekstowymi miarami. O szczegółach można poczytać na naszym blogu (zwłaszcza w tym artykule) lub zapytać nas bezpośrednio.

Chcesz więcej?

 

Prezentowany wynik analizy pochodzi z podstawowej wersji narzędzia.
Jeżeli chcesz poznać jego bardziej zaawansowane, także przyszłe funkcje, pozwól nam Cię o tym informować:

 

Pamiętaj, że to tylko próbka możliwości Sentitoola. Jeżeli chcesz porozmawiać o innych zastosowaniach, odezwij się – formularz poniżej.

Jak badanie emocji może pomóc w Twojej firmie?

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak badanie emocji może pomóc w specyficznej sytuacji w Twojej firmie,
wypełnij poniższy formularz lub odezwij się do nas na kontakt@sentimenti.pl

Twój adres e-mail posłuży wyłącznie do obsługi tego zapytania.

Jak działają narzędzia Sentimenti?

Rozwiązania Sentimenti powstały dzięki współpracy inżynierii lingwistycznej i sztucznej inteligencji z wykorzystaniem głębokich sieci neuronowych.

Przeprowadziliśmy badania psycholingwistyczne z udziałem kilkudziesięciu tys. Polaków. Ta reprezentatywna grupa oceniała, jakie emocje wyrażają odpowiednio dobrane słowa, frazy i wreszcie teksty. Wyniki badań pozwoliły nam na stworzenie bazy danych o emocjach w języku polskim oraz modeli uczenia maszynowego. To one sprawiają, że nasze narzędzia umożliwiają pomiar emocji oraz klasyfikację wzmianek pod względem ich wydźwięku.

Korzystamy także z najnowszych rozwiązań z zakresu przetwarzania języka naturalnego, dzięki czemu lepiej rozumiemy teksty, które analizujemy.

Dostarczamy wyniki w oparciu o dwa modele: 8 emocji podstawowych zaproponowanych przez Plutchika oraz klasyczny model sentymentu ze skalą polaryzacji (pozytywny, negatywny) i pobudzenia dla dowolnych tekstów w języku polskim.

Najczęściej zadawane pytania

  • Na czym polega analiza emocji?

    To automatyczne lub półautomatyczne badanie odczuć, wrażeń czy opinii wyrażanych na dany temat. Może polegać na prośbie o wskazanie przez uczestników badania ich emocji. Jednak częściej analizuje się wypowiedzi, zwłaszcza publikowane on-line – wówczas mówimy o analizie emocji w tekście czy wręcz monitoringu emocji. Oczywiście, myśląc o emocjach liczymy coś, co je wyraża – słowa, całe teksty, emotikonki, polubienia, liczby gwiazdek przy opinii.

  • Do czego przydaje się analiza emocji?

    Monitorowanie emocji pozwala mierzyć nastroje inwestorów i klientów. Jest także mechanizmem wczesnego ostrzegania przed kryzysami. Może pokazać kondycję komunikacji z klientem lub wewnętrznej, w firmie (narastanie  złości w mailach nie służy dobrej współpracy). Pokazuje także, jak w czasie zmieniają się odczucia na wybrany temat, jakie temperatury osiąga publiczna dyskusja w mediach społecznościowych i nie tylko.

  • Czym są emocje podstawowe?

    Każda teoria lub  analiza emocji bierze pod uwagę jakiś zestaw emocji podstawowych. Na przykład Ekmana (radość, smutek, strach, gniew, zdziwienie, wstręt) lub Plutchika (radość, zaufanie, strach, zaskoczenie, smutek, wstręt, gniew, oczekiwanie). Jest wiele modeli i definicji emocji podstawowych. Łączy je przekonanie, że takie odczucia malują się na twarzach ludzi z różnych kultur w taki sam sposób, emocje podstawowe stanowią natychmiastową reakcję na ewolucyjnie ważne bodźce (więc możemy je współdzielić także ze zwierzętami), a wszystkie wyższe uczucia da się opisać jako złożenia tych bazowych.

  • Co robi Sentimenti?

    Naszymi autorskimi narzędziami analizujemy zawartość emocji w tekstach napisanych po polsku: postach na Facebooku, artykułach gazetowych, mailach, komentarzach od klientów. Mierzymy dzięki temu temperaturę i skuteczność komunikacji, ostrzegamy przed kryzysami, poznajemy nastroje rynkowe, możemy pokazać też, jakie marki i nazwy najlepiej się kojarzą

  • Czy analizujecie sentyment?

    Oczywiście, stosujemy dwa modele analizy wydźwięku tekstu: dwuwartościowy sentyment i 8 emocji podstawowych. Ten drugi jest znacznie bardziej interesujący i o wiele dokładniejszy w opisywaniu emocjonalnego wydźwięku treści. Także sentyment mierzymy skuteczniej i trafniej – stosujemy wielostopniową skalę natężenia dla negatywnego i pozytywnego wydźwięku a ponadto siłę pobudzenia.

  • Jak zrobić analizę sentymentu i emocji marki w mediach społecznościowych?

    Najlepiej zebrać wpisy – samej marki, komentarze pod jej postami, wzmianki na profilach innych instytucji i prywatnych osób, a potem zaprząc do pracy sztuczną inteligencję. Oczywiście można ręcznie oznaczać posty jako pozytywne, negatywne, zawierające strach, złość lub radość, ale lepiej zdać się na automatyczne tagery oraz klasyfikatory – stworzone przez nas algorytmy.

    Na naszym blogu piszemy też o tym, jak analizę przeprowadzić dobrze, z poszanowaniem statystyki i naukowej obiektywności.

  • Po co aż 8 emocji?

    O 8 emocjach podstawowych z modelu Plutchika piszemy obszernie na naszym blogu. Każda ze zmiennych ma inne znaczenie, a analizy oparte na tym modelu pozwalają na lepsze zrozumienie komunikatów oraz przewidywanie reakcji czy zachowań autorów i adresatów komunikatów.

  • Czy zajmujecie się automatyczną klasyfikacją komentarzy?

    Oczywiście. Napiszcie do nas i porozmawiamy o szczegółach.