Słowa mają moc!
Choć to na pozór truizm, to stwierdzenie to ma jednak głębię: słowa, frazy i całe zwroty kryją w sobie ładunek emocjonalny. Osoba je pisząca, szczególnie w reakcji na komunikat marki lub firmy, odczuwa emocje, które potem zamienia w słowa i zdania. Emocje te, w połączeniu z pobudzeniem emocjonalnym odpowiadają za konkretne reakcje behawioralne piszącego – zarówno działania pozytywne, jak i postrzegane jako negatywne.
Oczywiście – najlepiej byłoby, gdyby te reakcje wyłącznie odnosiły się do zwiększenia przywiązania klienta do firmy czy poprawy sprzedaży, jest to jednak niemożliwe. Dzięki analizie emocji możesz jednak poznać stan emocjonalny swoich klientów; jeśli zdecydują się oni np. na porzucenie marki, przejście do konkurencji, negatywny WOMM lub będą tylko chcieli składać skargi i reklamacje, to działania te będą wyzierać z ich komunikacji z Twoją firmą. Nie zwlekaj – postaw na monitoring emocji, dowiedz się o tym wcześniej i przeciwdziałaj!
Zbadamy dla Ciebie, nawet na bardzo dużej grupie wzmianek, 8 emocji w treściach różnego typu – komentarzach i postach w mediach społecznościowych, na forach i w dyskusjach, w recenzjach produktów i usług albo pod artykułami mówiącymi o Twojej firmie. Dostarczymy chmury tagów – najbardziej naładowanych emocjonalnie zwrotów użytych przez internautów w komunikacji z Tobą. Dla każdej zbadanej emocji wskażemy Ci dodatkowo wysokość pobudzenia emocjonalnego.
To współczynnik odzwierciedlający stopień pobudzenia układu nerwowego; im jest on wyższy (%), tym większe jest prawdopodobieństwo wystąpienia zachowania stojącego za daną emocją. Wśród takich typowych dla konsumentów zachowań znajdziesz m.in. porzucenie marki, przejście do konkurencji, pisanie skarg i reklamacji oraz zachowania wprost i biernoagresywne, np. negatywny WOMM, pisanie negatywnych treści na forach, pod artykułami i recenzjami produktów oraz w Social Mediach.