Sentyment a emocje – różnice w interpretacji
26.03.2021 Igor Starczak, marketingprzykawie.pl
Emocje są bezpośrednim dziedzictwem naszych odległych przodków. Powstały, by informować o ważnych dla nas zdarzeniach, mają nas chronić przed niebezpieczeństwem, pomagać w podjęciu decyzji, podtrzymać w działaniu i w nawiązywaniu oraz utrzymywaniu relacji z innymi. Emocje przekładają się na niemal każdą dziedzinę życia i bez nich zwyczajnie nie da się funkcjonować. A jak ma się do nich badany często w internetowych wypowiedziach sentyment? WIĘCEJ…
Serwis Naukowy w Radio Poznań
04.03.2021 Radio Poznań
WIĘCEJ…
Emocje w biznesie. Co piszą o Tobie w sieci?
20.01.2021 Escola Mobile
Kiedy manipulujemy: technokracja czy demokracja? Jak można wykorzystać analizę sentymentu, dotyczącą Twojej firmy? Jak nie korzystać i czy można przewidzieć reakcje na Twoje działania w sieci? Zapraszamy na Escola Mobile live z Sentimenti.
Jakimi emocjami karmią nas dziennikarze portali informacyjnych?
22.10.2020 Grzegorz Stefański, Newseria Biznes
Portale informacyjne od dłuższego czasu zostały zdominowane doniesieniami dotyczącymi epidemii koronawirusa (COVID-19). Nasze analizy nie są nakierowane na badane treści doniesień, ale na pomiar emocji, jakimi były nasycone tytuły publikacji zamieszczonych na głównych stronach analizowanych portali. Jak wyglądał zatem przekaz portali internetowych we wrześniu 2020 r.? WIĘCEJ…
Predykcja kursów kryptowalut dzięki analizie emocji. Nowa usługa na rynku
02.09.2020 Sentimenti, Newseria Biznes
Każdy, kto interesuje się rynkiem finansowym, w szczególności kryptowalutami, wie, że emocje grają tu pierwsze skrzypce. Produkty technologii łańcuchów bloków (blockchain) nie mają nadal umocowania w realnym zastosowaniu. Z tego powodu traktowane są głównie jako aktywa czysto spekulacyjne. A gdzie spekulacja, tam emocje. WIĘCEJ…
Bejrut. Wybuch na Twitterze minuta po minucie
06.08.2020 Bolesław Breczko
Wybuch w Bejrucie pokazał atuty tzw. crowd journalism, czyli relacjonowania wydarzeń przez nie-dziennikarzy za pomocą mediów społecznościowych. Tak na Twitterze wyglądały pierwsze godziny po eksplozji w stolicy Libanu. Polska firma Sentimenti, która bada emocje na Twitterze, przeanalizowała, że najwięcej tweetów dotyczących eksplozji pochodziło z Indii. WIĘCEJ…
Lech z największym zaufaniem, Tyskie wywołuje najwięcej negatywnych emocji. Sentimenti analizuje komentarze pod postami marek piwnych
14.07.2020 Piotr Urbaniak
Nie poważną polityką, lecz satyrą zainteresowali się głównie internauci w dniu wyborów prezydenckich 12 lipca. Tak wynika z badania grupy Sentimenti. W dniu wyborów prezydenckich wzięli oni pod lupę oficjalne profile największych polskich mediów w serwisie Twitter, by sprawdzić, który z nich zgromadzi najwięcej reakcji użytkowników. Wyniki zdecydowanie nie oddają powagi, jaka towarzyszy wyborom w życiu codziennym. WIĘCEJ…
Przeciek podczas matur? Nagły wzrost wyszukiwań dotyczących “Wesela” z jednego regionu
08.06.2020
“Od godz. 7 rano wyszukiwano też dokładny temat z #matura2020. “Jak wprowadzenie elementów fantastycznych do utworu wpływa na przesłanie tego utworu? Rozważ problem i uzasadnij swoje zdanie, odwołując się do podanych fragmentów »Wesela«…” – poinformował profil “Emocje w sieci”. Zapytania dotyczyły jednego regionu – woj. podlaskiego. WIĘCEJ…
08.06.2020
Wzmożona liczba zapytań w internecie o “Wesele” Stanisława Wyspiańskiego i zdjęcie arkusza maturalnego – ewentualny wyciek tematu bada policja. Zawiadomienie złożyła Centralna Komisja Egzaminacyjna, która równocześnie uspokaja – nie ma mowy o unieważnieniu całej matury z języka polskiego. We wtorek abiturienci zmierzyli się z egzaminem z matematyki. WIĘCEJ…
08.06.2020
O możliwym wycieku tematów poinformował na Twitterze profil Emocje w sieci, analizujący nastroje internautów. Jak podał, z danych Google Trends wynika, że ok. godz. 6.30 w sieci zaczęto wyszukiwać frazy “wesele elementy fantastyczne” i “wesele fantastyka”, a ok. godz. 7.00 – dokładny temat tegorocznej matury z polskiego na poziomie podstawowym. WIĘCEJ…
Lech z największym zaufaniem, Tyskie wywołuje najwięcej negatywnych emocji. Sentimenti analizuje komentarze pod postami marek piwnych
22.08.2019
Harnaś, Lech, Tyskie, Perła, Żubr i Żywiec to piwa najczęściej komentowane w czerwcu 2019 r. Firma Sentimenti sprawdziła, jak konsumenci wypowiadają się na stronach najbardziej popularnych marek. WIĘCEJ…
Emocje w sieci a ceny akcji Brand24 – analiza zmian z września 2018
22.02.2019 Agnieszka Czoska, Grzegorz Stefański
Czy emocje w sieci mogą mieć wpływa na wartość kursu akcji? Analitycy SentiTool skupili się na kursie akcji Brand24 z września 2018 roku i zbadali relację łączącą emocje w sieci i ceny akcji. WIĘCEJ…
Dzięki temu rozwiązaniu sprawdzisz, ile smutku lub radości ukryte jest w tekście
23.11.2018 Marta Wujek Marta Wujek
Zastanawialiście się, jakie emocje mogą być ukryte w tekście? Może zdarzyło się Wam źle odczytać intencje rozmówcy lub zobaczyć reklamę kontekstową w niefortunnym miejscu i czasie? Damian Grimling wymyślił jak wyeliminować ten problem. Wraz ze swoim zespołem stworzył rozwiązanie do mierzenia emocji. WIĘCEJ…
Zaufanie, złość, radość a może wstręt. Wiemy, co Polacy czują na widok czołowych polityków Takiego badania jeszcze nie było
06.10.2018 Paweł Wiejas
Badanie przeprowadzone dla Wirtualnej Polski przez Sentimenti na panelu Ariadna pokazuje, jakie emocje i w jakim natężeniu wywołują w nas czołowi politycy. Niektóre wyniki na pewno was zaskoczą. WIĘCEJ…
Będzie program czytający emocje
07.05.2018, Cezary Hurysz
Rząd wspiera polskich przedsiębiorców poprzez specjalny program dotacyjny. W ramach funduszu wsparcie dostała między innymi firma z Pozniania – Sentimenti. Zaprojektowała ona program odczytujący emocje zawarte w słowie pisanym. WIĘCEJ…
Sentimenti w Polsat News | AFERA MATURALNA
Sentimenti w Fakty TVN | AFERA MATURALNA
Sentimenti w Drugim Śniadaniu Mistrzów (4 lipca 2020 r.)
Ostatni weekend kampanii wyborczej, sondaże prezydenckie przed drugą turą wyborów, kulisy prezydenckiego aktu łaski, a także walka o niezdecydowanych wyborców – to tematy w tym wydaniu „Drugiego śniadania mistrzów”. Gośćmi Marcina Mellera byli autorka bloga JaninaDaily.com i statystyczka Janina Bąk, socjolog i prezes domu mediowego OMD Jakub Bierzyński, dr Robert Sobiech z Centrum Polityki Publicznej Collegium Civitas oraz socjolog Paweł Ciacek (Research Collective). WIĘCEJ…